یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
عرب نژاد

حوزه/ مدیر کل امور بانوان استانداری قم گفت: ما باید برای توانمندسازی بانوان به ویژه بانوان سرپرست خانوار برنامه‌ریزی صحیح داشته باشیم و علاوه بر کسب و کار، خوراک فکری و محتوایی بانوان هم تامین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم مریم عرب نژاد مدیرکل امور بانوان استانداری قم در دیدار با سیده زهره برقعی مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها که در سالن جلسات این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، اظهار داشت: جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در استان قم یک پدیده و ظرفیت ارزشمند است.

مدیر کل امور بانوان استانداری قم با اشاره به اینکه در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، نگاه ویژه ای نسبت به جایگاه بانوان وجود دارد، عنوان کرد: در حوزه بانوان نیاز داریم مسائل مختلف به صورت ریشه‌ای بررسی شده و راهکارهای عملیاتی برای آن در نظر گرفته شود.

عرب نژاد با بیان اینکه یکی از موضوعات جامعه، بحث عفاف و حجاب است، گفت: امروز سبک زندگی ایرانی اسلامی جای خود را به سبک زندگی غربی داده است و گاهی عدم آگاهی و میزان رضایتمندی باعث می‌شود که افراد جامعه از فرهنگ‌های دیگر تقلید کنند.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند زن و خانواده در جامعه، تصریح کرد: زن جایگاه با ارزشی در نهاد خانواده و جامعه دارد و مبلغان باید نقش وجودی و ارزشمند زن را به گونه ای تبیین کنند که بانوان قدر زن بودن، همسر و مادر بودن خود را بدانند.

مدیر کل امور بانوان استانداری قم به حوزه پوشاک در جامعه اشاره کرد و افزود: در این حوزه مشکلاتی وجود دارد و برخی بانوان، پوشاکی را به اجبار از بازار تهیه می‌کنند که مورد نظر آنها نیست و همین پوشاک در جامعه مد می‌شود.

عرب نژاد خاطرنشان کرد: در استان قم به برکت وجود حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و مسجد مقدس جمکران انتظار می‌رود وضعیت پوشاک نسبت به جاهای دیگر متفاوت‌تر و بهتر باشد.

وی با اشاره به بحث حوزه جمعیت و تاکید رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی درباره اهمیت موضوع جمعیت و فرزندآوری گفت: بحث جمعیت موضوع مهمی است و چند سال بیشتر برای رفع بحران جمعیت فرصت نداریم و نیازمند دست یاری از سوی همه نهادهای تأثیرگذار هستیم.

مدیر کل امور بانوان استانداری قم همچنین به موضوعات کسب و کار پایدار، نمایشگاه‌های فصلی، مشاغل خرد خانگی، امنیت اقتصادی و توانمندسازی بانوان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: ما باید به این سمت پیش برویم که بانوان کسب و کار داشته باشند و در عین حال، رسالت اولیه خود را در نهاد خانواده حفظ کنند.

عرب نژاد با اشاره به بحث توانمندی بانوان، تصریح کرد: ما باید برای توانمندسازی بانوان به ویژه بانوان سرپرست خانوار برنامه‌ریزی درست داشته باشیم؛ در این عرصه اتفاقاتی رقم خورده اما علاوه بر کسب و کار باید خوراک فکری و محتوایی بانوان هم تامین شود.

وی همچنین به بحث آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: مبلغان دین با حضور در آموزش و پرورش، دانش آموزان را در مسیر تعلیم و تربیت هدایت و راهبری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha